+48501333581

Budujemy Markę

Logo
Branding
Kampanie
Design
Film
WEB
Foto

Czym jest budowanie mocnej marki?

To ciągła współpraca, oparta na relacji pełnej zaufania, dialogu i partnerskim kontakcie pomiędzy właścicielem firmy a projektantem. Celem jest znalezienie najlepszych rozwiązań dla wyzwań, które się pojawiają wraz z rozwojem firmy. To uważne przyglądanie się trendom, nowym możliwościomi i racjonalne reagowanie.

Takim przykładem jest projekt Face Clinic - Kliniki Ortodoncji I Chirurgii Szczękowo-Twarzowej

Face Clinic

tworzymy od wielu lat i wciąż się mocno rozwija. Zaczęło się od logo i prostej identyfikacji wizualnej, a teraz mamy pochodne marki jak Face Lab czy Rezonans FC. Powstało wiele filmów, animacji, sesji zdjęciowych, elementów do wystroju wnętrz, komunikacji, reklam ...etc, ale to nie koniec,  proces twórczy wciąż trwa :)

Poniżej prezentuję tylko fragment zasobów, które powstały na przestrzeni lat

Logo

Logo
Branding
Kampanie
Design
Film
WEB
Foto

Dlaczego logo?

Nazwa i logo to podstawa od czego trzeba zacząć budując markę. Ma służyć identyfikacji a więc musi mieć indywidualny charakter. Dlatego tworzymy stylizowaną typografię (napis); symbol. Powinien nakierowywać odbiorcę na główne cechy marki

Projektowanie logo

to bardzo ważna i jedna z najtrudniejszych dziedzin projektowania graficznego. Dobrze zaprojektowane logo musi spełniać kilka kryteriów technicznych artystycznych a nawet czasami intelektualnych.

Techniczne:

  • Proste w formie
  • dobrze skalowalne - powinno zachowywać czytelność w dużym powiększeniu jak i w miniaturze
  • dobrze funkcjonować w wersji kolorowej i czarno-białej

Artystyczne:

Moje podejście do projektu jest takie, że ostateczny efekt estetyczny wynika z idei, którą chcemy przekazać. Forma ma być znaleziona tak, że w skrótowy sposób używając języka wizualnego a nie ilustracji oddaje myśl i przemawia do odbiorcy. Takie podejście gwarantuje opracowanie oryginalnego projektu, który będzie poza czasowymi modami i sprawdzi się w przyszłości, dlatego ze bazuje na myśli projektowej a nie czasowej modzie wizualnej.

Logo Face Clinic

W kinice pracuje wielu specjalistów, którzy patrząc ze swojej perspektywy starają się wypracować najlepszy dla danego pacjenta proces leczzenia, co ma na końcu zaowocować zdrową formą i naturalnym uśmiechem pacjenta.

Wychodząc od nazwy, motywu głównego twarzy i naturalnego piękna, łącząc elementy natury oraz technologi, powstał symbol profilu twarzy, który jednocześnie jest drzewem. Organiczna budowa drzewa ma uporządkowaną geometryczną konstrukcję, co dodaje technologicznego charakyeru.
Klinika jest z branża stomatologi, ortodoncji i chirurgi szczękowo-twarzowej. Zajmuje się zarówno zdrowiem jak i estetyką pacjenta.

Rodzina znaków

Czasami powstaje potrzeba stworzenia rodziny znaków a nawet dodatkowego brandu, który jednak ma należeć do grupy. Wtedy, decydujemy jakie elementy będą wspólne, a w jakim stopniu będziemy różnicować znak. W przzypadku Face Clinic stworzyliśmy kilka logotypów, które mają zmieniony tylko podpis i czasami używamy dodatkowego koloru. W jednym przypadku poszliśmy dalej i powstał dzielny literniczy znak z elementem drzewka jako łącznika ale już użyty w innym układzie

Hasło

Często do znaku graficznego dodaje się hasło, które ma być motywem przewodnim brandu. W Face-Clinic hasłem przewodnim całego brandu jest fraza

z uśmiechem ci do twarzy

Ma ona również rozwinięcia, które są używane w działach strony internetowej usług oferowanych w klinice:

  • ORTODONCJA - PAPROSTA DROGA DO UŚMIECHU
  • IMPLANTY - MOCNA STRONA UŚMIECHU
  • PROTETYKA - PEŁNIA SZCZĘŚCIA
  • HIGIENA - CZYSTA PRZYJEMNOŚĆ
  • CHIRURGIA - NOWE OBLICZE TWARZY
  • STOMATOLOGIA - UŚMIECH TO ZDROWIE
  • RADIOLOGIA - PROMIENNY UŚMIECH

Identyfikacja wizualna

Logo
Branding
Kampanie
Design
Film
WEB
Foto

Papier firmowy / wizytówki / teczki / koperty...

Identyfikacja wizualna (ang. visual identity) – podstawowe narzędzie, służące kreowaniu wizerunku marki firmy na rynku. Termin ten określa ogół symboli i zachowań stosowanych w firmie w celu uzyskania czytelnej i spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia jej spośród konkurencyjnych marek [1]. Spójny system wizualny jest najważniejszym elementem całościowej identyfikacji.

Księga identyfikacji wizualnej

W wyniku przeprowadzenia identyfikacji wizualnej powstaje zazwyczaj tzw. podstawowa księga znaku, Oficjalnym zapisem wzorców prezentacji firmy jest księga identyfikacji, która w sposób kompleksowy opisuje elementy systemu identyfikacji oraz sposoby i zasady ich wykorzystania. Księga identyfikacji występuje także pod innymi nazwami takimi jak księga tożsamości, oraz w wersjach anglojęzycznych CorporateI identity Manual, CI Manual, Corporate Identity Guide Book. Księga może więc obejmować następujące elementy wizualnej identyfikacji firm

Materiały reklamowe

ulotki / gadgety / materiały do prezentacji / zdjęcia

Ważnym elementem są materiały reklamowe, które budowane są charakterystyczny i rozpoznawalny sposób z indywidualnie wykreowanych materiałów, zdjęć, grafik, ilustracji.

Wnętrza i komunikacja

Logo
Branding
Kampanie
Design
Film
WEB
Foto

Elementy wystroju i komunikacji

Wewnątrz budynku firmy / kliniki potrzebne są elementy ułatwiające poruszanie się po obiekcie, zwłaszcza jeśli jest wiele funkcji. Indywidualnie zaprojektowana komunikacja daje uczucie profesjonalnie przemyślanej struktury i spójnego wizerunku.

WEB

Strona internetowa / Portale społecznościowe

Standardem jest funkcjonowanie w sieci za pomocą strony internetowej i portali społecznościowych. Ważne, aby strona była przyjazna dla użytkownika i dostosowywała się do różnych wielkości ekranów. Portale społecznościowe dają możliwość przypominania o sobie i budowania relacji z klientami.

face-clinic.pl

to strona przedstawiająca zakres usług oferowaną przez klinikę. Daje dostęp do informacji przydatnych dla pacjentów z dziedziny stomatologi, ortodoncji i chirurgii szczękowej. Przybliża cały personel.

Poza sferą informacyjną bardzo ważny jest czynnik estetyczny. Autorski acz prosty layout z dużą ilością zdjęć robionych na zamówienie. Dzięki temu, że wszystkie elementy są zaprojektowane od podstaw. udaje się uzyskać niepowtarzalny charakter.

facelab.pl

to strona przedstawiająca zakres usług oferowanych przez laboratorium protetyczne kliniki. Jest wizytówką dla gabinetów stomatologicznych, które potrzebują wsparcia pracowni protetyczznej.

edu.face-clinic.pl

Face-Clinic prowadzi również dzialalność edukacyjną kierowaną do specjalistów z dziedziny stomatologii i ortodoncji. Dlatego stworzony jest brand Face-Edu, dedykowany do lekarzy i lekarek, asystentów i asystentek z branży stomatologii i ortodoncji.

rezonansfc.pl

Ponieważ rezonans jest usługą dodatkową nie stomatologiczną, którą można wykonać w Face-Clinic, traktowana jest jako oddzielny brand, ale należący do grupy zespołu Face-Clinic.

Filmy i Animacje

Kręcimy Filmy i robimy animacje

Obecna technologia sprawia, że filmy i animacje stały się bardzo dostępnym i są świetnym narzędziem w komunikacji z klientem / pacjentem.
Już nie tylko telewizja czy kino ale przede wszystkim internet zawładnął ruchomym obrazem. Częściej powstają takie produkcji na potrzeby właśnie internetu, prezentacji, szkoleń lub wewnątrz firmy. Możemy podzielić takie produkcje na kilka kategorii: reklamowe, wizerunkowe, informacyjne, szkoleniowe, instruktażowe. Często te funkcje łączą się ze sobą.

Instruktarzowe

Tu świetnie sprawdza się animacja zarówno 2 jak i 3d. Taka czysta forma, pomaga skupić się na istocie rzeczy. Ważne jest zrozumienie czynnościach do samodzielnego zastosowania.

Prezentuję dwa takie filmy. w Face Clinic są wyświetlane na ekranach wewnątrz kliniki w miejscach dla pacjentów jak recepcja, czy poczekalnia.

Animacja zrealizowana po wprowadzeniu w klinice nowego systemu bezdotykowego otwierania i ryglowania drzwi. Film ma za zadanie instruować jak komfortowo korzystać z zainstalowanych urządzeń.

Animacja zrealizowana w krótkim czasie, gdy pojawiła się pandemia Covid-19. Trzeba było szybko reagować, wprowadzając nowe standardy zachowania w miejscach publicznych, a w szczególności w klinikach stomatologicznych.

Informacyjne

Tu sprawdzi się zarówno video jak i animacja. Adresatem może być profesjonalista, choć częściej będą to klienci / pacjenci. Mogą w ten sposób zapoznać się lub poszerzyć wiedzę na interesujący ich temat. Film ma rzetelnie pokazać zagadnienie i przedstawić konkretne informacje.

Dla Face Clinic opracowaliśmy serię filmów pod tytułem Minuta dla pięknego uśmiechu prezentowanych na kanale YouTube, gdzie przyjaznym językiem i ilustracjami przybliżamy zagadnienia z dziedziny stomatologii.

Innym przykładem jest animacja z cztero odcinkowej seri opracowana dla Polskiej Koalicja Pacjentów Onkologicznych. Odbiorcami są pacjenci onkologiczni. Filmy są na kanale YouTube ale często używane są jako element wzbogacający różnego rodzaju sympozja.

Wizerunkowe

Ta kategoria skupia się przede wszystkim na estetyce, stylu, designie, efekcie, może być krótką formą filmu z historią, przesłaniem

Dla Face Clinic opracowaliśmy spot bazujący na haśle z "uśmiechem Ci do twarzy", który jest mottem kliniki.

Film w dużym skrócie pokazuje proces leczenia ortodonyuczno-chirurgicznego wady zgryzu, progenii. Opracowany trailer jest zmontowanym fragmentam 20 minutowego filmu.

Leczenie zespołowe - na potrzeby mediów społecznościowych powstał klip przedstawiający lekarzy różnych specjalizacji podczas odprawy, którzy konsultują ze sobą sposób leczenia pacjenta.

ARTREPUBLICA Rafał Poławski
ul. Obozowa 63/65/2
01-418 Warszawa

Facebook Vimeo